Ordnet billetter til utsolgt musikal

Enhver turisthåndbok om London vil anbefale deg å gå på en av byens musikaler under ditt besøk. Det var også planen til Mina (17) og Julianne (34) når de besøkte verdensmetropolen på sin mor-datter tur, men det var det flere som hadde tenkt.

Musikalene i London er litt som Eiffeltårnet i Paris; simpelthen noe man bare må få med seg. Det var også noe Mina og Julianne hadde gledet seg til på sin mor-datter weekend til London. Det og shopping i Oxford Street og spabesøk sto på programmet for London-turen. Skuffelsen var derfor svært stor når de oppdaget at billettene til samtlige av de aktuelle forestillingene var utsolgt – og hadde vært det i flere dager.

musikal– Fordi vi hadde booket flybilletter før vi sjekket forestillingene på musikalene, så hadde vi litt begrensede valgmuligheter dessverre. Det var jo selvfølgelig litt teit av meg å ikke tenke på, men jeg har aldri vært på musikal før, og visste ikke egentlig mer enn at det er veldig populært for turister, og at det er mange forestillinger som går hele tiden. Det kunne liksom ikke falle meg inn at noe så elementært kunne bli utsolgt med så god margin, forteller en litt oppgitt mor Julianne.

Stemningen sto ikke akkurat i taket på hotellrommet når nyheten brast, og det sto i fare for å spolere en viktig del av London-turen for de to. Imidlertid skulle det vise seg at kredittkortselskapet kunne bistå i å skaffe billetter til musikalen – og det uten ekstra kostnader.

– Jeg kom på at jeg hadde Eurocard Platinum fordi jeg reiser en del i forbindelse med jobben og at jeg hadde lest noe om concergie-sørvis i vilkårene. Vi hadde valgt et billig hotell uten dette, fordi vi ikke regnet med å trenge det, og prioriterte derfor heller å ha mer penger til å shoppe for, så det var veldig kjekt å oppdage at vi likevel ikke sto helt på bar bakke.

En kjapp telefon til Eurocard sin concergie-desk var jakten på billetter i gang. Imens de ventet på et svar, og krysset fingrer og tær for en positiv tilbakemelding på at billettene var i boks, spanderte de på seg et spabesøk med full pedikyr og annsiktsbehandling.

– Mens jeg lå der, bokstavelig talt med agurker over øynene, ringer telefonen. Jeg hadde tatt den med meg inn ved massasjebenken i tilfelle de skulle ha behov for noen opplysninger fra oss, men det trengte de ikke. En time etter vi hadde ringt de, ringte de oss tilbake nemlig kun for å fortelle oss at de hadde greid å finne to billetter til oss, og ikke hvilke som helst billetter, men faktisk svært gode sitteplasser. Jeg tror jeg aldri har vært så fornøyd over å få kjøpe noe i hele mitt liv forteller Julianne som også understreker at ingen ekstra kostnader påløp, utover de ordinære billettkostnadene.